ЈЖ-ЈŽ 62-014
JŽ 62-014 - Jouef 2261 |
Податоци за моделот:
производител и број: Jouef 2261
должина: 104 мм
погон: дигитален за еднонасочна струја (DCC), моделот е со фабрички вграден декодер со звук.
Преработениот модел ја представува локомотивата S100 во нејзината изворна варијанта предадена на Југословенските железници како помош од страна на USATC и која вршела маневри во Скопје до раните '70 години на минатиот век.
На фотографијата настаната во 1968 година се гледа оваа локомотива после нејзината надоградба:
JŽ 62-014 Skopje, Macedonia 1968 |
................................................................................................................
JŽ 661-145 - Slavko Jovanovic Models |
Малосеријски модел на оваа легендарна локомотива во Н0, изработен од белградскиот изработувач на модели Славко Јовановиќ, нашироко познат како моделар кој во сопствена режија има изработено најповеќе модели од подрачјето на поранешните југословенски републики.
Податоци за моделот:
производител: Славко Јовановиќ
должина: 212 мм
погон: аналоген за еднонасочна струја (DC)
Моделот ја претставува оваа локомотива по излегувањето од фабричките хали во La Grange во 1961 година која по пристигнувањето во Југославија е ставена во служба на ЖТО Скопје. Својот работен век неславно го завршува во сообраќајна незгода во 1990 година.
Податоци за моделот:
производител: Славко Јовановиќ
должина: 212 мм
погон: аналоген за еднонасочна струја (DC)
Моделот ја претставува оваа локомотива по излегувањето од фабричките хали во La Grange во 1961 година која по пристигнувањето во Југославија е ставена во служба на ЖТО Скопје. Својот работен век неславно го завршува во сообраќајна незгода во 1990 година.
JŽ 661-145 La Grange, USA, 1961 Accident, Macedonia 1990 |
................................................................................................................
ЈЖ-ЈŽ 667-001 и 002
JŽ 667-001 & 002 - Slavko Jovanovic Models |
Моделите и на оваа серија се малосеријски (до сега се излиени само три примероци) изработени од белградскиот изработувач на модели Славко Јовановиќ.
Оваа серија на локомотиви од руско производство беше застапена само во Македонија со две машини каде и двете беа ставени на располагање на рафинеријата во Миладиновци.
Податоци за моделот:
изработувач: Славко Јовановиќ
должина: 200 мм
погон: аналоген (DC) за еднонасочна струја
За жал, нема познати фотографии на локомотивите од оваа серија од времето на нивната служба во Југословенските железници; на фотографијата е „001„ со ознаките на Македонските железници во кои овие локомотиви го завршиле својот работен век.
MЖ 667-001 |
................................................................................................................
JŽ-ЈЖ В812+818 - Шинобус
JŽ B 812-007 & 818-007 - Fleischmann 74405 + 4405 |
Модел на нашиот „автобус на шини„ е добиен со преработка на модел на германските железници DB на производителот Fleischmann. И двата дела се моторизирани но на едниот моторот му е изваден за да се добие патничката приколка.
Податоци за моделот - моторен дел:
производител и број: Fleischmann 74404
должина: 153 мм
погон: аналоген (DC) за еднонасочна струја
А еве како заврши возилото чија реплика е моделот: како возило за вежби на противпожарните единици, наместо како почесен експонат во еден музеј на Железниците во Македонија:
производител и број: Fleischmann 74404
должина: 153 мм
погон: дигитален за еднонасочна струја (DСС) со фабрички вграден декодер co звук.
Податоци за моделот - приколка: производител и број: Fleischmann 4404
должина: 153 ммПодатоци за моделот - приколка: производител и број: Fleischmann 4404
погон: аналоген (DC) за еднонасочна струја
А еве како заврши возилото чија реплика е моделот: како возило за вежби на противпожарните единици, наместо како почесен експонат во еден музеј на Железниците во Македонија:
Во железничкото депо во Лисиче. |
...............................................................................................................................................
Шинско инспекциско возило - Волга
JŽ dresina Volga - Herpa 024433 |
Модел на ова инспекцијско возило од типот Волга ГАЗ М21 го има изработено производителот Herpа, најверојатно по барање на германските ентузијасти кои го откупија ова возило како старо железо и во Германија го реставрираа.
Податоци за моделот:
производител: Herpa 024433
должина: 55 мм
погон: без погон
Оригиналното возило сликано 1985 година:
И видео на возилото после реставрацијата, снимено некаде во Германија:
производител: Herpa 024433
должина: 55 мм
погон: без погон
Оригиналното возило сликано 1985 година:
Volga M21 |
................................................................................................................
JŽ-ЈЖ 661-404
JŽ 661-404 - Slavko Jovanović models |
Уште еден малосеријски модел на локомотива во Н0 изработен од белградскиот изработувач на модели Славко Јовановиќ.
Податоци за моделот:
производител: Славко Јовановиќ
должина: 212 мм
погон: аналоген за еднонасочна струја (DC)
На горната фотографија е локомотивата по која е добиен моделот, фотографирана во Скопје претпоставувам во '80-те години од минатиот век.
.......................................................................................................................................................
JŽ-ЈЖ 734-017 и 734-024
JŽ 734-017 & 024 - Roco 62970 |
Двата модела на оваа наша маневарка се замислени да ги претставуваат овие локомотиви веднаш по нивното пристигнување во Скопје, додека сеуште биле во одлична состојба.
Податоци за моделот:
производител и број: ROCO 62970
производител и број: ROCO 62970
должина: 123 mm
погон: аналоген за еднонасочна струја
додатоци: вграден NEM652 прикључок за декодер
................................................................................................................
JDŽ-ЈДЖ 35-159
JŽ 35-159 - Roco 62229 |
Модел во H0 на локомотива од серијата 35 на железниците во Македонија кои заедно со железниците од останатите тогашни Југословенски републики го носеле името Југословенски Државни Железници односно ЈДЖ.
Моделот ја претставува локомотивата 35-159 која најдолго била експлоатирана на територијата на Македонија, за на крај да биде користена за влеча на работните возови.
Раритетноста на овие машини кои во свое време биле стационирани во ложилниците во Скопје и Титов Велес може лесно да се согледа од фактот што веќе во 1950 година на територијата на Македонија нема нити една локомотива од оваа серија која е во возна состојба. Неколку години подоцна се каширани и стопени како старо железо.
Фотографиии од оваа серија и тип на локомотиви не се познати па моделот е изработен по сеќавања и консултацији со стручни лица добри познаватели на железниците кај нас.
Моделот на нашата локомотива е добиен со минимални преправки на моделот на Норвешките Железници - NSB.
Податоци за моделот:
производител и број: RОСО 62229
должина: 217 мм
погон: аналоген за еднонасочна струја (DC), вграден NЕМ652 прикључок за декодер
додатоци: генератор за пареа и чад, дигитален декодер со звук
................................................................................................................
JŽ-ЈЖ 33-090
JŽ 33-090 - Roco 62269 |
Модел на локомотива од серијата 33 на Југословенските Железници, замислен и направен да ја претставува нејзината состојба од времето на активната служба.
Моделот е долг 265 мм, добиен е со кобинирање на DB i ÖBB модели на серијата 52 (модели од производителот RОСО) после што следуваше додавање на ЈЖ ознаките.
Целата преработка можете да ја погледате овде.
Податоци за моделот:
производител и број: RОСО 62269
должина: 265 мм
погон: дигитален за еднонасочна струја (DСС) со фабрички вграден декодер co звук.
додатоци: генератор за пареа и чад, метални плочки со ознаки.
Податоци за моделот:
производител и број: RОСО 62269
должина: 265 мм
погон: дигитален за еднонасочна струја (DСС) со фабрички вграден декодер co звук.
додатоци: генератор за пареа и чад, метални плочки со ознаки.
Се работи за модел на делумно реставрираната парна локомотива ЈЖ 33-090 која долго време трунеше заборавена на еден од помошните перони во Велес.
JŽ 33-090 Veles, Macedonia |
Правот на заборавот од неа е дигнат благодарејќи на потребата од неа за снимање на филмот „До Балчак – Приказни од дивиот исток“. Иднината можеме лесно да и ја предвидиме... за жал...
* * *
No comments:
Post a Comment